Sladká tečka: Jak jsem pekla Napoleonky

V poslední době se toho událo poměrně hodně, což zapříčinilo moji enormní chuť něco upéct. Totiž - abyste tomu rozuměli, pečení je pro mne činnost, u které si dokonale vyčistím hlavu. Těstu je obvykle jedno, že jste nespolečenští, když přemýšlíte nad náměty článků nebo právě řešíte akutně přecpaný harmonogram. Navíc - tato činnost obvykle udělá radost více lidem, než jen mě. Málokdo pohrdne zákuskem, pro který nemusel udělat vůbec nic, že? :)

Není tomu tak dávno, co mne v televizi upoutala reklama nejmenované firmy na obdobný produkt. Jelikož jsem o Napoleonkách nikdy nic neslyšela, má představivost začala pracovat na plné obrátky a v hlavě mi začaly rezonovat otázky: ,,Z jakého je to těsta?'' a ,,Co je to za náplň?''

V tento moment už beru do ruky telefon a začínám googlit, co že to vlastně je a zda je v mých silách to vyprodukovat i v domácích podmínkách.


Někdy si říkám, že kdyby můj zápal pro pečení viděl děda a praděda, měli by ze mě velkou radost. Oba byli cukráři a troufám si tvrdit, že svou profesi oba milovali*, (soudě podle četných záznamů z cukrářské výroby, které se po nich dochovaly). Můj úplně nejoblíbenější kousek je cukrářská kniha z roku 1931, kterou jsem obdivovala už v době, kdy jsem ještě neuměla pořádně číst. Ještě dnes si do ní občas zaskočím pro inspiraci.

*Stále si pamatuji, jak si ze mě děda dělal legraci, když říkal, že s třešní v rumu se musí zacházet velmi obratně, než se dostane do bonbónu, protože vše musí být hotové dřív, než na ni dopadne kapka čokolády.

Omluvte můj výběr nefotogenického tácu. Bohužel, na žádný jiný se mi dezert nevešel.

Velmi mne překvapilo, jak je tvorba tohoto dezertu jednoduchá. K jeho přípravě vám bude stačit pouze balíček listového těsta, kondenzované mléko, máslo a trocha ořechů. 

Pokud vás zajímá přesný postup:

Listové těsto rozválíte do tvaru obdélníku a rozkrojíte ho na dvě stejné části, které dáte upéct do trouby na 180° asi na 15 minut. (Těsto v každém případě pravidelně kontrolujte, abyste předešli případným nehodám.) Mezi tím vyšleháte celé máslo, (nebo jakýkoliv jiný tuk, který je vhodný pro přípravu krémů), a celou plechovku kondenzovaného mléka do krému. Jakmile placky těsta zchladnou, na první placku nanesete část krému a přiklopíte jej tou druhou, kterou taktéž potřete krémem úplně nahoře. Nakonec posypete posekanými vlašskými ořechy.


Tento dezert měl u nás svoji premiéru a troufám si tvrdit, že byla úspěšná, (soudě dle toho, jak rychle zmizel z lednice). Úplně klidně si dokážu představit, že tyto řezy připravím někomu místo dortu k narozeninám. 

Jediné varování - tyto řezy jsou opravdu velmi sladké, což nemusí vyhovovat úplně všem. Případnou intenzitu lze regulovat menší porcí nebo šálkem černé kávy.

Komentáře

  1. Tak jestli jsou hodně sladké, tak je rozhodně musím vyzkoušet:D. Vypadají úžasně:)

    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den,jsem cukrář a sběratel cukrářských věcí,fotek , příběhů atd, Vladimír Milt, měl jsem i cukrářskou výstavu v národopisném muzeu Plzeňska z názvem Život je sladký Cukráři jedou perníky vezou v Plzni, připravuji i knihu o starých cukrářích v plzeňském kraji,a zaual mi váš blog, chci se vás tímto zeptat, jestli by jste aspoň něco po vašem dědečkovi a pradědečkovi něco málo aspoň neprodala,knich a receptůr mám dost,ale spíše by jsem koupil , trubičky na stříkání krému, ráfky,vykrajovadla na perník, cukrářské nože,metly, fotografie, výrobků, cukrářů při práci atd, trubičky na kremrole, zdobící sáčky, nálepky na perník, válečky, formy atd,a prostě vše co je po vašem dědečkovi a pradědečkovi ,snad se nezlobite a chápu že někteří lidé budou naštvání že píšu sem do diskuse,ale skusit se má všechno ,tak snad se nezlobite PS chápu když budete si chtít ty věci ponechat jako památku,ale když mi něco prodáte budu moc rád z úctou a přáním hezkého dne Vladimír Milt

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím a moc děkuji za projevený zájem. Zároveň vám gratuluji k vašim úspěchům. :) Jak už jsem ale psala v e-mailu, věci po mém dědečkovi nejsou na prodej. Určitě ale pochodíte jinde. :)

      Vymazat
  3. PS můj kontakt je nachtigal.v@post.cz

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Vážená uživatelko, uživateli, děkuji za tvůj komentář.

Tvůj e-mail a osobní údaje, které mi odesláním komentáře dáváš k dispozici, budou využity pouze k tomuto účelu, kterým se rozumí přidání komentáře, včetně běžné statistiky návštěvnosti webu pro osobní účel.

Oblíbené příspěvky